9 november 2012

Bomber & granater..

..ränder & pirater!

Morsan & jag va ju på symässa här i Göteborg för några veckor sedan. Vi fick med oss några godbitar! De här två tygerna gillade jag, tänker mig långkallinbyxor med röd å vitrandig mudd eller mössa och scarf med detaljer i röd och vitrandigt. Riktig sjörörvar-style!

En ljusblå och en mörkblå variant!

 
 
Bilderna är tagna med mobilkameran, så de är tyvärr mindre bra! Färgerna är ljusblå.. 


















..respektive marinblå!



















Rödvitrandig eller svartvitrandig  mudd/detaljer skulle göras sig snyggt, speciellt om man kikar på piraternas tröjor!

Idag gläds vi åt att det är helg och speciellt gläds vi åt att den lilla tjej som försvann i närheten av oss här i Göteborg igår, är återfunnen. Jag hade tänkt mig ut och delta i sökandet idag, men möttes av det glada beskedet att hon är hemma hos sin familj igen.

Ha det så bra å va rädda om era nära och kära, kramar från Morsan & jag!

1 kommentar:

  1. Det finns redan ett par mörkblå piratkallingar med röd-vit mudd OCH matchande mössa storlek 92/98
    och ett par kallingar med svartvit mudd med matchande mössa i storlek 80/86.

    Pris? 200kr för kallingar och 125kr för mössan. Bara att höra av sig om ni är intresserade. (Jag kan skicka bild)
    Hälsningar Morsan

    SvaraRadera