1 augusti 2011

Busenkelt..

..eller..?

Darlingen & jag  skulle över till grannarna å grilla i lördags. Jag hade inget å ta på mej så jag tänkte som så.. "Jag syr mej väl en enkel blåsa, det tar väl en kvart eller nåt!". (Hej tidsoptimist!)

Snabb liten skiss på en enkel blåsa, tyget hade jag på ett ungefär i huvudet och faktiskt så fanns "det" i tyglagret! :) Vackert, tunnt, vitt bomullstyg med broderade blommor och kvistar på! Passade perfekt till min klänning..

Sen klippte jag lite å mätte lite, å Morsan hjälpte mej med lite nålning å provning..


















Å vips, en kvart senare (läs: 2 timmar!) så va den klar..
Busenkel, men snygg blåsa som passar perfekt för en varm sommarkväll i juli!


















Spetsar nedtill som fin detalj..


Klänningen bak med djup v-ringning i ryggen..



Å mysig grillkväll blev det absolut! :)

Ludvig ställer iordning tomflaskorna..



Hoppas ni har haft en fin helg, kram Morsan & jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar